Wat heb je als vrijwilliger nodig om een VOG aan te vragen bij de Stichting Veilig Sporten?

• Een werkend e-mailadres waar je mails op kunt ontvangen.
  • Een DigiD gebruikersnaam en wachtwoord. Heb je deze nog niet? Vraag hem dan aan van de website https://digid.nl/aanvragen
  • Je staat geregistreerd in de BasisRegistratie Personen (BRP) en je hebt een BSN (BurgerServiceNummer).
  • Je hebt een digitaal vrijwilligerscontract afgesloten met de organisatie waar je je taken gaat uitvoeren. Hier dient duidelijk in te staan voor welke data je bent ingedeeld en dat je als vrijwillig aan de slag gaat.
  • Je hebt een digitaal ondertekende Ethische Code (gedragsregels) van de organisatie.

Waar moet de organisatie aan voldoen waar jij vrijwilliger bent?

• De organisatie moet jou een vrijwilligerscontract aanbieden.
  • De organisatie moet werken met een Ethische Code. Deze moet tevens duidelijk  op hun eigen website te vinden zijn.
  • De organisatie moet een vertrouwenspersoon hebben aangesteld.